na przykład jakaś ustawa nie jest zgodna z konstytucją. Wszystko to sprawia, że wady polskiego prawa są zauważalne. Bywa ono wadliwe przede wszystkim przez brak konsultacji społecznych przy jego tworzeniu, robieniu ustaw bardzo szybko, co nie daje możliwości wprowadzenia odpowiednich poprawek. Każda taka ustawa, która potem jest wadliwa przyczynia się do złego stanu polskiego prawa. Jak wskazują eksperci, nasze prawo jest bardzo skomplikowane, złożone i ogromnie obszerne – stąd popularność studiów prawniczych i usług wykwalifikowanych specjalistów.
Czy warto studiować dziś prawo?
Elitarność studiów prawniczych zdaniem wielu skończyła się w momencie uwolnienia zawodu. Z chwilą, kiedy skończenie studiów oznaczało zostanie prawnikiem. Inna kwestia, że powstało także bardzo, ale to bardzo dużo uczelni prywatnych, a uczelnie publiczne obniżyły swój poziom. Każdej uczelni zależy na tym, żeby przyjąć jak największą ilość studentów. Każdy student mniej podczas nauki, to zdecydowanie mniej pieniędzy. Wszystko to sprawia, że rokrocznie przybywa ogrom absolwentów prawa. O ile kiedyś, kilkadziesiąt lat temu byli to po prostu najlepsi z najlepszych, tak teraz nie zawsze tak jest. A przecież nie ma możliwości weryfikacji, jak dobrym studentem był dany prawnik. To jest spory problem i wiele osób zdaje sobie z tego sprawę.
Te uczelnie warto wybrać – prawo
Jeśli wybierasz się na prawo warto zastanowić się nad tym, którą uczelnię wybrać. Wśród uczelni wymienianych jest bardzo, bardzo dużo propozycji. Konieczne będzie przejrzenie aktualnego rankingu i wybranie takiej placówki oświatowej, która jest renomowana w całej Polsce i która da możliwość późniejszego podjęcia dobrej pracy, dostania się na najlepszą aplikację i tak dalej. Jakie to uczelnie? Jest to między innymi Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, Uniwersytet Warszawski, czy prywatna uczelnia także w stolicy – Akademia Leona Koźmińskiego. Oczywiście jest jeszcze wiele uczelni, które są warte uwagi. Zdecydowanie nie warto wybierać uczelni bez prestiżu, bez
opinii, o wątpliwej jakości świadczonych przez nią usług edukacyjnych.